Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 31-34/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %23,1 %1 535 00059 %
Yle TV220,5 %19,5 %1 515 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,4 %925 00035 %
Yle yhteensä48,6 %45,0 %1 796 00069 %
MTV312,9 %16,4 %1 512 00058 %
Sub4,8 %5,3 %1 138 00043 %
AVA1,7 %1,7 %689 00026 %
C More Total1,3 %0,8 %310 00012 %
MTV yhteensä20,6 %24,2 %1 729 00066 %
Nelonen6,9 %8,6 %1 350 00052 %
Jim2,4 %2,6 %914 00035 %
Liv1,1 %1,4 %751 00029 %
Hero0,8 %1,1 %536 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,7 %1 553 00059 %
TV53,6 %4,0 %1 044 00040 %
Kutonen2,6 %2,4 %806 00031 %
Frii1,4 %1,2 %561 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0001 %
TLC0,9 %0,9 %464 00018 %
Discovery Networks Finland8,9 %8,8 %1 323 00051 %
FOX2,4 %2,0 %689 00026 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %678 00026 %
Disney Finland5,5 %4,0 %970 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %628 00024 %
Muut3,8 %2,8 %612 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.