Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 35-39/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,0 %31,9 %1 185 00095 %
Yle TV28,5 %7,2 %1 027 00082 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %916 00073 %
Yle yhteensä49,4 %42,3 %1 197 00096 %
MTV321,2 %27,6 %1 144 00092 %
Sub2,6 %3,0 %769 00062 %
AVA1,9 %1,5 %640 00051 %
C More Total1,1 %1,3 %201 00016 %
MTV yhteensä26,8 %33,4 %1 160 00093 %
Nelonen6,4 %8,8 %952 00076 %
Jim2,2 %1,7 %656 00053 %
Liv1,2 %0,9 %615 00049 %
Hero0,6 %0,9 %449 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,3 %1 025 00082 %
TV51,7 %1,6 %660 00053 %
Kutonen1,1 %0,8 %482 00039 %
Frii2,0 %2,0 %487 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,4 %1,3 %417 00033 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,8 %823 00066 %
STAR Channel0,7 %0,6 %408 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %482 00039 %
Disney Finland3,0 %2,0 %628 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %2,9 %706 00057 %
Muut2,1 %2,0 %358 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.