Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 35-39/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,3 %11,6 %719 00051 %
Yle TV212,8 %10,9 %751 00053 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,3 %291 00021 %
Yle yhteensä27,3 %23,8 %955 00068 %
MTV318,8 %22,5 %846 00060 %
Sub5,6 %5,9 %542 00038 %
AVA2,5 %2,4 %370 00026 %
C More Total2,2 %2,3 %155 00011 %
MTV yhteensä29,2 %33,2 %980 00069 %
Nelonen14,2 %18,3 %818 00058 %
Jim3,1 %2,5 %365 00026 %
Liv2,6 %2,4 %370 00026 %
Hero1,1 %1,4 %215 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,9 %24,5 %928 00066 %
TV53,7 %3,6 %444 00031 %
Kutonen2,5 %2,6 %350 00025 %
Frii1,5 %1,1 %190 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %7 0000 %
TLC2,5 %2,3 %250 00018 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,7 %661 00047 %
STAR Channel5,2 %3,7 %359 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %235 00017 %
Disney Finland7,8 %5,5 %461 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,4 %159 00011 %
Muut4,8 %4,1 %365 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 200 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.