Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 40-43/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %12,5 %689 00049 %
Yle TV29,1 %6,5 %685 00049 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,0 %289 00020 %
Yle yhteensä23,2 %20,0 %905 00064 %
MTV319,3 %22,9 %809 00057 %
Sub6,5 %6,6 %554 00039 %
AVA2,5 %2,2 %362 00026 %
C More Total2,7 %3,1 %157 00011 %
MTV yhteensä30,9 %34,9 %973 00069 %
Nelonen13,7 %17,7 %764 00054 %
Jim3,5 %3,1 %391 00028 %
Liv3,0 %3,1 %421 00030 %
Hero1,3 %1,6 %223 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,6 %25,5 %920 00065 %
TV53,1 %3,1 %427 00030 %
Kutonen2,7 %2,6 %334 00024 %
Frii1,9 %1,6 %213 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0001 %
TLC3,0 %2,1 %249 00018 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,6 %654 00046 %
STAR Channel5,6 %4,0 %355 00025 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %225 00016 %
Disney Finland7,6 %5,4 %446 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,6 %165 00012 %
Muut6,4 %5,8 %390 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 183 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.