Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 447 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 65 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,8 %2 496 00047 %
Yle TV212,2 %11,6 %2 396 00045 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 577 00030 %
Yle yhteensä43,6 %39,1 %2 929 00055 %
MTV317,2 %22,2 %2 628 00049 %
Sub3,7 %4,1 %1 731 00033 %
AVA2,4 %2,1 %1 277 00024 %
C More Total0,8 %0,6 %399 0008 %
MTV yhteensä24,2 %29,0 %2 941 00055 %
Nelonen7,0 %8,4 %2 205 00042 %
Jim2,9 %2,4 %1 340 00025 %
Liv2,0 %2,2 %1 349 00025 %
Hero1,2 %1,7 %968 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,8 %2 554 00048 %
TV53,1 %2,8 %1 557 00029 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 191 00022 %
Frii1,7 %1,6 %907 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC2,1 %2,2 %891 00017 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,8 %2 068 00039 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 061 00020 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %948 00018 %
Disney Finland4,8 %3,7 %1 471 00028 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,1 %1 012 00019 %
Muut3,3 %2,6 %913 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 447 00065 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.