Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 015 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %23,2 %876 00063 %
Yle TV210,7 %10,5 %776 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %579 00042 %
Yle yhteensä38,9 %36,5 %942 00068 %
MTV315,5 %19,8 %871 00063 %
Sub4,5 %5,2 %598 00043 %
AVA2,9 %2,6 %475 00034 %
C More Total0,8 %0,5 %127 0009 %
MTV yhteensä23,7 %28,1 %928 00067 %
Nelonen7,7 %9,3 %728 00053 %
Jim3,1 %3,0 %474 00034 %
Liv2,3 %2,6 %481 00035 %
Hero1,5 %2,1 %361 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,0 %831 00060 %
TV53,8 %3,2 %564 00041 %
Kutonen3,1 %2,5 %463 00034 %
Frii1,9 %1,6 %353 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0001 %
TLC2,2 %2,3 %301 00022 %
Discovery Networks Finland11,2 %9,8 %716 00052 %
FOX2,9 %2,2 %365 00026 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %361 00026 %
Disney Finland5,8 %4,3 %517 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,0 %324 00023 %
Muut5,1 %3,3 %272 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 015 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.