Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 65 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,0 %2 429 00049 %
Yle TV211,9 %11,5 %2 256 00045 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 540 00031 %
Yle yhteensä43,6 %39,2 %2 774 00056 %
MTV317,4 %22,3 %2 521 00051 %
Sub3,7 %4,1 %1 663 00034 %
AVA2,4 %2,1 %1 254 00025 %
C More Total0,8 %0,6 %374 0008 %
MTV yhteensä24,3 %29,0 %2 799 00056 %
Nelonen6,8 %8,4 %2 095 00042 %
Jim3,0 %2,4 %1 311 00026 %
Liv2,1 %2,2 %1 318 00027 %
Hero1,2 %1,7 %952 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,7 %2 430 00049 %
TV53,1 %2,8 %1 512 00030 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 159 00023 %
Frii1,7 %1,6 %894 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC2,1 %2,2 %869 00018 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,7 %1 989 00040 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 024 00021 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %929 00019 %
Disney Finland4,9 %3,7 %1 424 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,1 %1 002 00020 %
Muut3,3 %2,5 %861 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 244 00065 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.