Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 298 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %24,9 %3 340 00067 %
Yle TV26,7 %5,6 %2 878 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %2 017 00041 %
Yle yhteensä38,7 %33,2 %3 689 00074 %
MTV325,7 %32,6 %3 667 00074 %
Sub2,4 %2,4 %2 038 00041 %
AVA2,0 %1,5 %1 619 00033 %
C More Total2,5 %2,9 %678 00014 %
MTV yhteensä32,6 %39,4 %3 902 00079 %
Nelonen5,7 %7,3 %2 754 00056 %
Jim2,2 %1,8 %1 780 00036 %
Liv1,7 %1,7 %1 638 00033 %
Hero0,9 %1,1 %1 156 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,8 %3 199 00065 %
TV53,3 %3,0 %2 067 00042 %
Kutonen1,8 %1,5 %1 445 00029 %
Frii1,5 %1,4 %1 145 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 165 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,9 %2 684 00054 %
STAR Channel1,9 %1,6 %1 270 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 249 00025 %
Disney Finland4,3 %3,2 %1 835 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 282 00026 %
Muut3,7 %2,8 %1 244 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 298 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.