Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %10,8 %748 00053 %
Yle TV27,7 %5,4 %661 00047 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %276 00020 %
Yle yhteensä21,5 %17,4 %935 00066 %
MTV331,7 %39,1 %947 00067 %
Sub4,2 %3,9 %511 00036 %
AVA2,3 %2,2 %306 00022 %
C More Total4,7 %5,7 %186 00013 %
MTV yhteensä43,0 %51,0 %1 047 00074 %
Nelonen7,0 %7,7 %659 00047 %
Jim2,6 %2,3 %371 00026 %
Liv2,1 %2,0 %322 00023 %
Hero0,6 %0,7 %182 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %12,7 %806 00057 %
TV54,7 %4,7 %477 00034 %
Kutonen2,4 %2,2 %302 00021 %
Frii1,1 %0,9 %173 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC2,7 %2,4 %250 00018 %
Discovery Networks Finland11,1 %10,4 %672 00048 %
FOX4,6 %2,9 %324 00023 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %230 00016 %
Disney Finland7,3 %4,8 %423 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,4 %135 00010 %
Muut4,6 %3,4 %348 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.