Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 14-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,8 %12,4 %706 00050 %
Yle TV211,0 %8,3 %705 00050 %
Yle Teema&Fem1,8 %2,0 %349 00025 %
Yle yhteensä25,5 %22,7 %934 00066 %
MTV319,0 %22,9 %832 00059 %
Sub6,2 %6,5 %572 00040 %
AVA2,6 %2,2 %355 00025 %
C More Total2,5 %3,4 %156 00011 %
MTV yhteensä30,3 %35,0 %965 00068 %
Nelonen10,3 %12,4 %739 00052 %
Jim3,3 %3,2 %416 00029 %
Liv2,5 %2,3 %368 00026 %
Hero1,0 %1,3 %234 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,2 %892 00063 %
TV55,7 %5,9 %520 00037 %
Kutonen2,3 %2,2 %336 00024 %
Frii1,9 %1,6 %208 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %11 0001 %
TLC2,9 %2,4 %251 00018 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,7 %690 00049 %
STAR Channel4,8 %3,8 %346 00025 %
National Geographic Channel3,2 %2,6 %258 00018 %
Disney Finland8,0 %6,4 %481 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,5 %157 00011 %
Muut6,1 %5,6 %367 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 169 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.