Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 14-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 024 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %27,1 %1 576 00065 %
Yle TV210,5 %8,2 %1 446 00059 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %1 024 00042 %
Yle yhteensä42,7 %37,8 %1 755 00072 %
MTV315,3 %20,1 %1 619 00066 %
Sub4,1 %5,0 %1 162 00048 %
AVA1,6 %1,2 %801 00033 %
C More Total2,6 %3,7 %381 00016 %
MTV yhteensä23,7 %30,1 %1 776 00073 %
Nelonen6,4 %8,7 %1 412 00058 %
Jim3,0 %2,6 %971 00040 %
Liv1,2 %1,3 %814 00033 %
Hero0,9 %1,2 %640 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,8 %1 601 00066 %
TV53,5 %3,6 %1 091 00045 %
Kutonen2,7 %2,0 %876 00036 %
Frii1,4 %1,3 %628 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC1,0 %0,9 %546 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,6 %1 368 00056 %
STAR Channel2,4 %2,0 %733 00030 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %744 00031 %
Disney Finland5,9 %4,3 %1 037 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %697 00029 %
Muut6,4 %5,9 %746 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 024 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.