Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 14-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,0 %34,4 %1 201 00096 %
Yle TV29,3 %6,2 %1 053 00084 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %945 00076 %
Yle yhteensä51,8 %43,8 %1 211 00097 %
MTV318,6 %24,7 %1 153 00092 %
Sub2,0 %2,6 %743 00059 %
AVA2,0 %1,4 %701 00056 %
C More Total1,2 %1,5 %171 00014 %
MTV yhteensä23,8 %30,2 %1 174 00094 %
Nelonen5,6 %8,6 %981 00079 %
Jim2,2 %1,5 %703 00056 %
Liv1,3 %1,4 %673 00054 %
Hero0,7 %0,9 %473 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,3 %1 059 00085 %
TV52,1 %1,9 %757 00061 %
Kutonen1,2 %0,8 %535 00043 %
Frii1,6 %1,6 %536 00043 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC1,6 %1,7 %470 00038 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,4 %908 00073 %
STAR Channel0,9 %1,0 %441 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %517 00041 %
Disney Finland3,2 %2,3 %656 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %3,3 %730 00058 %
Muut2,6 %2,6 %359 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 217 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.