Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 14-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %24,2 %1 148 00083 %
Yle TV28,4 %7,2 %1 000 00072 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %769 00056 %
Yle yhteensä37,0 %34,0 %1 202 00087 %
MTV316,6 %21,0 %1 129 00082 %
Sub4,5 %5,2 %791 00057 %
AVA2,4 %2,0 %608 00044 %
C More Total1,8 %2,3 %219 00016 %
MTV yhteensä25,3 %30,5 %1 181 00085 %
Nelonen8,4 %11,4 %992 00072 %
Jim2,7 %2,4 %660 00048 %
Liv2,0 %1,9 %635 00046 %
Hero1,1 %1,4 %462 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,0 %1 101 00080 %
TV54,1 %3,8 %777 00056 %
Kutonen2,5 %1,9 %590 00043 %
Frii2,1 %1,7 %476 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %31 0002 %
TLC2,0 %2,0 %418 00030 %
Discovery Networks Finland11,8 %10,2 %932 00067 %
FOX2,4 %1,9 %485 00035 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %492 00036 %
Disney Finland5,2 %3,8 %684 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %0,8 %454 00033 %
Muut6,6 %5,2 %467 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 273 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.