Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 545 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %27,9 %3 514 00066 %
Yle TV214,1 %7,5 %3 359 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 281 00043 %
Yle yhteensä45,6 %38,2 %4 018 00076 %
MTV316,7 %22,7 %3 601 00068 %
Sub3,2 %3,8 %2 416 00045 %
AVA2,2 %2,0 %1 827 00034 %
C More Total1,3 %1,5 %618 00012 %
MTV yhteensä23,3 %30,0 %3 932 00074 %
Nelonen6,5 %9,2 %3 176 00060 %
Jim2,3 %2,2 %1 970 00037 %
Liv1,6 %1,8 %1 893 00036 %
Hero1,0 %1,3 %1 318 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,5 %3 579 00067 %
TV54,1 %3,0 %2 390 00045 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 673 00032 %
Frii1,7 %1,6 %1 324 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0001 %
TLC2,1 %2,1 %1 290 00024 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,9 %2 990 00056 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 503 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 393 00026 %
Disney Finland4,5 %3,8 %2 092 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 413 00027 %
Muut4,1 %3,8 %1 417 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 545 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.