Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 1-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,9 %35,6 %1 200 00096 %
Yle TV214,3 %6,9 %1 097 00088 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %955 00076 %
Yle yhteensä54,8 %45,8 %1 207 00097 %
MTV317,5 %24,4 %1 144 00092 %
Sub1,6 %2,0 %738 00059 %
AVA1,9 %1,6 %690 00055 %
C More Total1,0 %1,1 %170 00014 %
MTV yhteensä22,0 %29,2 %1 166 00093 %
Nelonen4,6 %7,1 %981 00079 %
Jim1,8 %1,6 %704 00056 %
Liv1,2 %1,3 %676 00054 %
Hero0,7 %1,0 %492 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,4 %11,1 %1 059 00085 %
TV52,7 %1,8 %771 00062 %
Kutonen1,2 %1,1 %557 00045 %
Frii1,6 %1,6 %544 00044 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,8 %1,9 %491 00039 %
Discovery Networks Finland7,6 %6,6 %919 00074 %
FOX0,9 %1,0 %451 00036 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %521 00042 %
Disney Finland3,0 %2,5 %675 00054 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,2 %3,0 %727 00058 %
Muut2,3 %2,4 %362 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 213 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.