Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,2 %35,1 %1 200 00096 %
Yle TV212,9 %6,6 %1 087 00087 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %950 00076 %
Yle yhteensä53,7 %45,1 %1 209 00097 %
MTV318,6 %25,6 %1 149 00092 %
Sub1,5 %1,8 %723 00058 %
AVA1,9 %1,5 %683 00055 %
C More Total1,0 %1,1 %172 00014 %
MTV yhteensä23,1 %30,1 %1 170 00094 %
Nelonen4,7 %7,1 %977 00078 %
Jim1,9 %1,6 %695 00056 %
Liv1,2 %1,4 %668 00053 %
Hero0,7 %1,0 %485 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %11,1 %1 056 00085 %
TV52,6 %1,9 %761 00061 %
Kutonen1,2 %1,0 %544 00044 %
Frii1,6 %1,6 %534 00043 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,8 %1,9 %480 00038 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,5 %910 00073 %
STAR Channel0,9 %1,0 %441 00035 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %516 00041 %
Disney Finland3,0 %2,5 %667 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,2 %3,0 %720 00058 %
Muut2,3 %2,3 %361 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 215 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.