Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %27,5 %3 390 00068 %
Yle TV212,6 %7,1 %3 107 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 175 00044 %
Yle yhteensä44,4 %37,5 %3 773 00076 %
MTV318,3 %24,6 %3 466 00070 %
Sub3,0 %3,5 %2 256 00045 %
AVA2,1 %1,9 %1 752 00035 %
C More Total1,5 %1,8 %601 00012 %
MTV yhteensä24,9 %31,8 %3 752 00076 %
Nelonen6,2 %8,7 %2 956 00060 %
Jim2,3 %2,1 %1 896 00038 %
Liv1,6 %1,8 %1 806 00036 %
Hero1,0 %1,3 %1 273 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,9 %3 355 00068 %
TV54,0 %3,0 %2 257 00046 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 597 00032 %
Frii1,6 %1,5 %1 275 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC2,1 %2,1 %1 250 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,7 %2 841 00057 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 413 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 343 00027 %
Disney Finland4,5 %3,6 %1 987 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 377 00028 %
Muut4,0 %3,6 %1 325 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 267 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.