Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 070 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %27,2 %3 206 00065 %
Yle TV212,5 %7,7 %2 944 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 053 00041 %
Yle yhteensä44,3 %37,7 %3 581 00072 %
MTV318,2 %24,3 %3 284 00066 %
Sub3,1 %3,6 %2 142 00043 %
AVA2,2 %2,0 %1 656 00033 %
C More Total1,4 %1,6 %558 00011 %
MTV yhteensä24,9 %31,4 %3 569 00072 %
Nelonen6,3 %8,7 %2 790 00056 %
Jim2,4 %2,2 %1 784 00036 %
Liv1,7 %1,8 %1 712 00035 %
Hero1,0 %1,3 %1 211 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,0 %3 177 00064 %
TV53,9 %2,9 %2 114 00043 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 513 00031 %
Frii1,7 %1,5 %1 202 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC2,1 %2,1 %1 177 00024 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,7 %2 678 00054 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 338 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 264 00025 %
Disney Finland4,5 %3,6 %1 879 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,8 %1 305 00026 %
Muut4,0 %3,4 %1 236 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 070 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.