Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %24,8 %1 117 00081 %
Yle TV211,4 %7,7 %995 00072 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %756 00055 %
Yle yhteensä39,4 %35,2 %1 178 00085 %
MTV316,8 %22,2 %1 100 00080 %
Sub3,8 %4,4 %758 00055 %
AVA2,5 %2,4 %618 00045 %
C More Total1,5 %1,6 %200 00014 %
MTV yhteensä24,6 %30,5 %1 155 00084 %
Nelonen7,1 %9,5 %955 00069 %
Jim2,7 %2,7 %648 00047 %
Liv1,9 %2,0 %621 00045 %
Hero1,3 %1,7 %478 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,8 %1 063 00077 %
TV54,6 %3,5 %765 00055 %
Kutonen2,8 %2,4 %589 00043 %
Frii1,9 %1,6 %468 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %29 0002 %
TLC2,0 %2,1 %406 00029 %
Warner Bros. Discovery11,9 %10,0 %929 00067 %
STAR Channel2,2 %1,8 %467 00034 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %493 00036 %
Disney Finland5,0 %3,8 %669 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %442 00032 %
Muut5,7 %4,3 %413 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.