Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 582 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,7 %3 449 00065 %
Yle TV27,0 %5,6 %3 069 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %2 050 00039 %
Yle yhteensä38,6 %33,0 %3 907 00074 %
MTV325,6 %32,6 %3 853 00073 %
Sub2,4 %2,4 %2 131 00040 %
AVA2,0 %1,5 %1 642 00031 %
C More Total2,6 %3,0 %718 00014 %
MTV yhteensä32,6 %39,5 %4 117 00078 %
Nelonen5,9 %7,3 %2 902 00055 %
Jim2,2 %1,8 %1 813 00034 %
Liv1,7 %1,7 %1 672 00031 %
Hero0,8 %1,1 %1 171 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,9 %3 361 00063 %
TV53,3 %3,0 %2 134 00040 %
Kutonen1,8 %1,5 %1 475 00028 %
Frii1,5 %1,3 %1 162 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 182 00022 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,0 %2 776 00052 %
STAR Channel2,0 %1,6 %1 311 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 277 00024 %
Disney Finland4,3 %3,2 %1 888 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 297 00024 %
Muut3,7 %2,8 %1 301 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 582 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.