Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,4 %33,0 %1 204 00097 %
Yle TV26,7 %5,5 %1 045 00084 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %928 00074 %
Yle yhteensä48,8 %42,0 %1 214 00097 %
MTV323,7 %30,5 %1 173 00094 %
Sub1,2 %1,2 %657 00053 %
AVA1,8 %1,1 %654 00052 %
C More Total1,1 %1,2 %181 00014 %
MTV yhteensä27,8 %34,0 %1 189 00095 %
Nelonen4,9 %6,9 %960 00077 %
Jim2,1 %1,5 %660 00053 %
Liv1,3 %1,4 %632 00051 %
Hero0,7 %1,0 %456 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,8 %1 043 00084 %
TV52,4 %2,0 %720 00058 %
Kutonen1,2 %0,8 %485 00039 %
Frii1,5 %1,5 %491 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,7 %434 00035 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,2 %871 00070 %
STAR Channel0,8 %0,9 %398 00032 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %492 00039 %
Disney Finland2,9 %2,3 %635 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,4 %2,9 %687 00055 %
Muut2,1 %1,8 %353 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.