Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 078 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,5 %1 595 00065 %
Yle TV27,6 %6,7 %1 416 00058 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %979 00040 %
Yle yhteensä38,5 %33,8 %1 760 00072 %
MTV324,0 %31,4 %1 762 00072 %
Sub2,7 %2,8 %1 045 00043 %
AVA1,5 %1,2 %746 00031 %
C More Total3,5 %4,1 %405 00017 %
MTV yhteensä31,8 %39,6 %1 885 00077 %
Nelonen4,9 %5,8 %1 304 00053 %
Jim2,5 %2,1 %922 00038 %
Liv1,2 %1,3 %738 00030 %
Hero0,8 %1,1 %595 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,4 %1 521 00062 %
TV53,4 %3,1 %1 027 00042 %
Kutonen2,7 %2,1 %841 00034 %
Frii1,2 %1,2 %564 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %39 0002 %
TLC0,8 %0,7 %534 00022 %
Discovery Networks Finland8,6 %7,4 %1 331 00055 %
FOX2,3 %1,7 %668 00027 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %713 00029 %
Disney Finland5,4 %3,8 %971 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %657 00027 %
Muut4,9 %3,6 %690 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 078 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.