Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,3 %1 649 00063 %
Yle TV27,9 %6,7 %1 506 00058 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %994 00038 %
Yle yhteensä38,3 %33,5 %1 865 00071 %
MTV324,0 %31,4 %1 849 00071 %
Sub2,8 %2,9 %1 094 00042 %
AVA1,5 %1,2 %752 00029 %
C More Total3,5 %4,2 %424 00016 %
MTV yhteensä31,8 %39,7 %1 985 00076 %
Nelonen5,1 %5,9 %1 377 00053 %
Jim2,5 %2,1 %941 00036 %
Liv1,2 %1,3 %755 00029 %
Hero0,8 %1,1 %603 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %10,4 %1 605 00061 %
TV53,5 %3,1 %1 061 00041 %
Kutonen2,7 %2,1 %859 00033 %
Frii1,2 %1,2 %570 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %39 0002 %
TLC0,8 %0,7 %541 00021 %
Discovery Networks Finland8,6 %7,5 %1 378 00053 %
FOX2,3 %1,8 %694 00027 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %729 00028 %
Disney Finland5,5 %3,9 %1 002 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %662 00025 %
Muut4,9 %3,6 %721 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 218 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.