Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 14-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,9 %3 267 00066 %
Yle TV29,2 %6,9 %2 962 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %2 127 00043 %
Yle yhteensä42,3 %36,5 %3 665 00074 %
MTV318,1 %23,3 %3 422 00069 %
Sub3,6 %4,2 %2 272 00046 %
AVA2,2 %1,7 %1 733 00035 %
C More Total1,7 %2,2 %617 00012 %
MTV yhteensä25,6 %31,4 %3 707 00075 %
Nelonen7,4 %10,2 %2 962 00060 %
Jim2,5 %2,0 %1 876 00038 %
Liv1,7 %1,7 %1 754 00035 %
Hero0,9 %1,1 %1 211 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,2 %3 362 00068 %
TV53,3 %3,2 %2 203 00044 %
Kutonen1,8 %1,4 %1 528 00031 %
Frii1,8 %1,6 %1 258 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0001 %
TLC2,0 %2,0 %1 212 00024 %
Discovery Networks Finland9,6 %8,7 %2 754 00056 %
FOX2,1 %1,8 %1 389 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 317 00027 %
Disney Finland4,7 %3,5 %1 959 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %1 369 00028 %
Muut4,6 %4,2 %1 336 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 197 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.