Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 9-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 042 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,7 %940 00068 %
Yle TV210,6 %7,6 %838 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %637 00046 %
Yle yhteensä41,5 %36,6 %990 00072 %
MTV317,0 %21,6 %908 00066 %
Sub3,5 %4,0 %642 00046 %
AVA2,4 %2,5 %535 00039 %
C More Total1,3 %1,5 %177 00013 %
MTV yhteensä24,1 %29,5 %960 00069 %
Nelonen7,5 %10,5 %809 00059 %
Jim2,6 %2,7 %548 00040 %
Liv1,7 %1,7 %526 00038 %
Hero1,3 %1,6 %410 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,5 %890 00064 %
TV52,8 %2,6 %597 00043 %
Kutonen2,6 %2,3 %492 00036 %
Frii1,9 %1,6 %397 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0002 %
TLC1,9 %1,8 %331 00024 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,7 %753 00055 %
STAR Channel2,1 %1,7 %401 00029 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %432 00031 %
Disney Finland4,9 %3,6 %574 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,0 %397 00029 %
Muut6,5 %5,1 %372 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 042 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.