Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 9-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 742 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %28,5 %1 369 00052 %
Yle TV213,1 %8,2 %1 292 00049 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %860 00033 %
Yle yhteensä46,8 %39,9 %1 535 00059 %
MTV315,4 %20,6 %1 373 00052 %
Sub3,6 %4,3 %985 00038 %
AVA1,5 %1,5 %665 00025 %
C More Total2,1 %2,8 %305 00012 %
MTV yhteensä22,7 %29,3 %1 515 00058 %
Nelonen5,8 %8,0 %1 172 00045 %
Jim2,7 %2,6 %824 00031 %
Liv1,1 %1,3 %687 00026 %
Hero1,2 %1,5 %550 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,4 %1 337 00051 %
TV52,0 %2,1 %838 00032 %
Kutonen2,9 %2,8 %764 00029 %
Frii1,2 %1,1 %506 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC1,0 %0,9 %455 00017 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,2 %1 106 00042 %
STAR Channel2,4 %2,2 %652 00025 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %624 00024 %
Disney Finland5,6 %4,4 %889 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %600 00023 %
Muut6,2 %6,1 %650 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 742 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.