Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 9-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 627 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 67 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %28,8 %1 318 00054 %
Yle TV213,0 %8,2 %1 217 00050 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %837 00034 %
Yle yhteensä47,0 %40,1 %1 447 00059 %
MTV315,4 %20,5 %1 297 00053 %
Sub3,6 %4,3 %932 00038 %
AVA1,6 %1,5 %646 00026 %
C More Total2,1 %2,8 %293 00012 %
MTV yhteensä22,6 %29,1 %1 428 00059 %
Nelonen5,6 %8,0 %1 107 00045 %
Jim2,7 %2,6 %802 00033 %
Liv1,1 %1,2 %665 00027 %
Hero1,2 %1,5 %541 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,3 %1 268 00052 %
TV51,9 %2,1 %804 00033 %
Kutonen3,0 %2,8 %746 00031 %
Frii1,2 %1,1 %494 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC1,0 %0,9 %442 00018 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,2 %1 060 00043 %
STAR Channel2,3 %2,1 %623 00026 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %608 00025 %
Disney Finland5,6 %4,3 %855 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %591 00024 %
Muut6,3 %6,1 %617 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 627 00067 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.