Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 5-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %28,2 %1 687 00069 %
Yle TV222,8 %8,8 %1 673 00069 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,3 %1 109 00045 %
Yle yhteensä48,7 %39,4 %1 898 00078 %
MTV312,3 %19,7 %1 635 00067 %
Sub2,9 %4,2 %1 192 00049 %
AVA1,4 %1,6 %831 00034 %
C More Total1,6 %2,1 %363 00015 %
MTV yhteensä18,3 %27,7 %1 789 00073 %
Nelonen4,9 %8,1 %1 447 00059 %
Jim2,0 %2,6 %982 00040 %
Liv1,1 %1,5 %871 00036 %
Hero0,9 %1,3 %688 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %13,5 %1 641 00067 %
TV59,5 %4,7 %1 449 00059 %
Kutonen2,5 %2,6 %964 00040 %
Frii1,1 %1,3 %652 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %32 0001 %
TLC1,1 %1,0 %606 00025 %
Warner Bros. Discovery14,6 %9,9 %1 620 00066 %
STAR Channel2,2 %2,3 %790 00032 %
National Geographic Channel2,8 %2,5 %797 00033 %
Disney Finland5,0 %4,8 %1 100 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,5 %715 00029 %
Muut4,2 %4,6 %742 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.