Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 5-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 319 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,1 %25,9 %1 197 00087 %
Yle TV219,8 %8,1 %1 127 00082 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,4 %817 00059 %
Yle yhteensä44,4 %36,4 %1 263 00091 %
MTV313,5 %20,6 %1 160 00084 %
Sub3,2 %3,9 %812 00059 %
AVA2,2 %2,5 %671 00049 %
C More Total1,1 %1,1 %236 00017 %
MTV yhteensä20,0 %28,2 %1 211 00088 %
Nelonen6,7 %10,3 %1 029 00074 %
Jim2,0 %2,5 %684 00049 %
Liv1,7 %1,9 %658 00048 %
Hero1,1 %1,5 %513 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %16,3 %1 129 00082 %
TV59,0 %5,0 %981 00071 %
Kutonen2,3 %2,3 %634 00046 %
Frii1,6 %1,6 %516 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %29 0002 %
TLC1,8 %2,0 %442 00032 %
Warner Bros. Discovery15,1 %11,3 %1 102 00080 %
STAR Channel1,9 %1,7 %483 00035 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %554 00040 %
Disney Finland4,4 %3,8 %714 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,8 %458 00033 %
Muut4,5 %4,0 %454 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 319 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.