Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 5-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %27,9 %3 489 00070 %
Yle TV221,4 %7,9 %3 410 00069 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,5 %2 266 00046 %
Yle yhteensä48,8 %38,3 %3 938 00079 %
MTV314,9 %22,8 %3 454 00070 %
Sub2,6 %3,4 %2 294 00046 %
AVA1,9 %2,0 %1 779 00036 %
C More Total1,1 %1,3 %576 00012 %
MTV yhteensä20,4 %29,5 %3 730 00075 %
Nelonen5,7 %9,4 %3 037 00061 %
Jim1,7 %2,0 %1 864 00038 %
Liv1,5 %1,8 %1 876 00038 %
Hero0,8 %1,2 %1 316 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %14,5 %3 422 00069 %
TV57,9 %4,1 %2 815 00057 %
Kutonen1,7 %1,8 %1 662 00034 %
Frii1,5 %1,6 %1 319 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0001 %
TLC2,0 %2,2 %1 308 00026 %
Warner Bros. Discovery13,3 %9,8 %3 256 00066 %
STAR Channel1,9 %1,9 %1 451 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,9 %1 396 00028 %
Disney Finland4,0 %3,9 %2 042 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,5 %1 375 00028 %
Muut3,2 %3,3 %1 349 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 358 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.