Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 958 000
Viikot: 1-4/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %29,2 %3 474 00070 %
Yle TV212,5 %7,7 %3 164 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,0 %2 318 00047 %
Yle yhteensä45,2 %40,0 %3 825 00077 %
MTV315,6 %20,9 %3 357 00068 %
Sub3,5 %4,0 %2 422 00049 %
AVA2,4 %2,3 %1 849 00037 %
C More Total1,0 %0,7 %534 00011 %
MTV yhteensä22,5 %28,0 %3 714 00075 %
Nelonen5,9 %7,4 %3 079 00062 %
Jim2,8 %2,7 %2 087 00042 %
Liv1,8 %1,9 %1 972 00040 %
Hero1,2 %1,7 %1 408 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,7 %3 462 00070 %
TV52,8 %2,5 %2 286 00046 %
Kutonen2,7 %2,4 %1 773 00036 %
Frii2,0 %1,7 %1 422 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC2,4 %2,4 %1 352 00027 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,3 %2 911 00059 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 512 00030 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 423 00029 %
Disney Finland5,0 %4,0 %2 096 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,9 %1 454 00029 %
Muut4,2 %3,2 %1 309 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 265 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.