Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 247 000
Viikot: 1-4/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 212 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,7 %37,2 %1 199 00096 %
Yle TV213,2 %7,5 %1 096 00088 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,5 %982 00079 %
Yle yhteensä55,3 %48,2 %1 207 00097 %
MTV316,8 %23,3 %1 134 00091 %
Sub1,4 %1,6 %729 00058 %
AVA2,0 %1,8 %704 00056 %
C More Total0,9 %0,7 %156 00012 %
MTV yhteensä21,1 %27,4 %1 157 00093 %
Nelonen3,9 %5,1 %985 00079 %
Jim2,1 %2,0 %746 00060 %
Liv1,4 %1,5 %703 00056 %
Hero1,0 %1,6 %558 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,4 %10,1 %1 067 00085 %
TV51,8 %1,6 %763 00061 %
Kutonen1,7 %1,4 %601 00048 %
Frii1,9 %1,8 %584 00047 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,0 %1,9 %515 00041 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,9 %917 00073 %
STAR Channel1,0 %1,1 %467 00037 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %530 00042 %
Disney Finland3,2 %2,6 %685 00055 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,2 %737 00059 %
Muut2,1 %1,8 %344 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 212 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.