Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 48-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,4 %37,4 %1 182 00097 %
Yle TV212,4 %7,5 %1 086 00089 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %945 00077 %
Yle yhteensä54,1 %47,7 %1 185 00097 %
MTV316,8 %22,5 %1 137 00093 %
Sub1,5 %1,8 %744 00061 %
AVA1,9 %1,8 %661 00054 %
C More Total1,1 %1,2 %177 00014 %
MTV yhteensä21,4 %27,4 %1 156 00094 %
Nelonen4,5 %5,4 %976 00080 %
Jim2,5 %2,2 %739 00060 %
Liv1,6 %1,6 %699 00057 %
Hero1,0 %1,7 %540 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %10,9 %1 058 00086 %
TV52,2 %2,3 %779 00064 %
Kutonen1,7 %1,6 %578 00047 %
Frii1,8 %1,5 %553 00045 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,7 %1,3 %506 00041 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,2 %928 00076 %
STAR Channel1,0 %1,0 %507 00041 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %527 00043 %
Disney Finland3,3 %2,4 %708 00058 %
Paramount Network0,2 %0,1 %122 00010 %
AlfaTV2,1 %2,8 %729 00060 %
Muut2,0 %2,0 %344 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 190 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.