Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
Viikot: 48-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %29,5 %1 765 00070 %
Yle TV211,7 %7,4 %1 673 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,4 %1 185 00047 %
Yle yhteensä45,3 %39,3 %1 987 00079 %
MTV317,5 %22,4 %1 769 00071 %
Sub2,5 %2,9 %1 143 00046 %
AVA2,8 %2,9 %980 00039 %
C More Total0,8 %0,8 %254 00010 %
MTV yhteensä23,7 %29,0 %1 933 00077 %
Nelonen6,7 %8,2 %1 566 00062 %
Jim2,6 %2,4 %1 026 00041 %
Liv2,5 %2,4 %1 036 00041 %
Hero1,2 %1,8 %647 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,8 %1 781 00071 %
TV53,4 %3,6 %1 166 00047 %
Kutonen1,4 %1,4 %741 00030 %
Frii2,3 %2,0 %702 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,8 %2,6 %708 00028 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,7 %1 475 00059 %
STAR Channel1,8 %1,7 %703 00028 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %624 00025 %
Disney Finland3,7 %3,0 %990 00039 %
Paramount Network0,2 %0,1 %187 0007 %
AlfaTV1,4 %1,8 %699 00028 %
Muut2,8 %2,4 %671 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 190 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.