Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 48-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 032 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %28,4 %1 631 00067 %
Yle TV213,9 %9,8 %1 588 00065 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %1 147 00047 %
Yle yhteensä45,1 %40,5 %1 812 00075 %
MTV313,4 %17,9 %1 586 00065 %
Sub3,4 %4,1 %1 186 00049 %
AVA1,8 %1,8 %874 00036 %
C More Total2,2 %2,7 %368 00015 %
MTV yhteensä20,8 %26,5 %1 757 00072 %
Nelonen5,5 %6,7 %1 436 00059 %
Jim3,1 %3,0 %1 100 00045 %
Liv1,5 %1,6 %935 00039 %
Hero1,2 %1,7 %715 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,1 %1 634 00067 %
TV53,8 %4,1 %1 197 00049 %
Kutonen3,8 %3,5 %987 00041 %
Frii1,6 %1,3 %678 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC0,9 %0,7 %594 00024 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,2 %1 438 00059 %
STAR Channel2,8 %2,3 %828 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %788 00032 %
Disney Finland6,3 %4,7 %1 098 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %250 00010 %
AlfaTV1,2 %1,5 %695 00029 %
Muut4,7 %4,3 %741 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 032 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.