Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 48-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %25,8 %1 202 00086 %
Yle TV211,5 %8,6 %1 109 00080 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,4 %883 00063 %
Yle yhteensä40,7 %36,8 %1 261 00091 %
MTV314,3 %18,8 %1 169 00084 %
Sub3,5 %4,3 %853 00061 %
AVA2,8 %3,1 %747 00054 %
C More Total1,6 %1,7 %225 00016 %
MTV yhteensä22,1 %27,9 %1 229 00088 %
Nelonen6,7 %8,1 %1 035 00074 %
Jim3,0 %2,8 %789 00057 %
Liv2,2 %2,1 %741 00053 %
Hero1,5 %2,2 %550 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,3 %1 151 00083 %
TV54,5 %4,6 %881 00063 %
Kutonen3,5 %2,9 %697 00050 %
Frii2,2 %1,7 %561 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %33 0002 %
TLC1,8 %1,9 %484 00035 %
Warner Bros. Discovery12,5 %11,6 %1 040 00075 %
STAR Channel2,5 %1,8 %549 00040 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %572 00041 %
Disney Finland5,3 %3,9 %770 00055 %
Paramount Network0,4 %0,3 %171 00012 %
AlfaTV0,8 %0,9 %476 00034 %
Muut5,2 %4,1 %494 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 311 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.