Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
Viikot: 48-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %29,2 %1 839 00069 %
Yle TV212,5 %7,5 %1 806 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 221 00045 %
Yle yhteensä45,5 %39,2 %2 128 00079 %
MTV317,3 %22,3 %1 865 00069 %
Sub2,6 %2,9 %1 193 00044 %
AVA2,8 %2,9 %1 003 00037 %
C More Total0,9 %0,9 %275 00010 %
MTV yhteensä23,6 %29,0 %2 046 00076 %
Nelonen6,8 %8,3 %1 659 00062 %
Jim2,6 %2,4 %1 046 00039 %
Liv2,5 %2,4 %1 058 00039 %
Hero1,2 %1,8 %655 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,9 %1 880 00070 %
TV53,4 %3,6 %1 199 00045 %
Kutonen1,4 %1,4 %754 00028 %
Frii2,2 %2,0 %709 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,8 %2,5 %721 00027 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,7 %1 523 00057 %
STAR Channel1,8 %1,7 %729 00027 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %636 00024 %
Disney Finland3,7 %3,0 %1 023 00038 %
Paramount Network0,2 %0,1 %190 0007 %
AlfaTV1,4 %1,8 %703 00026 %
Muut2,8 %2,5 %722 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 349 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.