Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 439 000
Viikot: 1-4/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 045 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %29,1 %1 661 00068 %
Yle TV213,8 %9,0 %1 558 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %1 121 00046 %
Yle yhteensä45,1 %41,0 %1 834 00075 %
MTV313,1 %18,2 %1 575 00065 %
Sub3,9 %4,5 %1 238 00051 %
AVA2,0 %1,9 %871 00036 %
C More Total1,5 %1,2 %325 00013 %
MTV yhteensä20,4 %25,8 %1 761 00072 %
Nelonen5,6 %7,0 %1 485 00061 %
Jim3,2 %3,3 %1 088 00045 %
Liv1,3 %1,5 %926 00038 %
Hero1,2 %1,7 %720 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,5 %1 664 00068 %
TV52,9 %2,6 %1 161 00048 %
Kutonen3,9 %3,3 %1 000 00041 %
Frii1,6 %1,4 %703 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0002 %
TLC1,3 %1,1 %631 00026 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,1 %1 427 00058 %
STAR Channel2,9 %2,5 %808 00033 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %802 00033 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 107 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %740 00030 %
Muut5,4 %4,2 %720 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 045 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.