Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 311 000
Viikot: 1-4/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 551 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %29,0 %3 587 00068 %
Yle TV212,9 %7,7 %3 366 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %2 370 00045 %
Yle yhteensä45,1 %39,8 %4 047 00076 %
MTV315,5 %20,9 %3 515 00066 %
Sub3,5 %4,1 %2 529 00048 %
AVA2,4 %2,3 %1 883 00035 %
C More Total1,0 %0,7 %565 00011 %
MTV yhteensä22,5 %28,1 %3 912 00074 %
Nelonen6,1 %7,6 %3 253 00061 %
Jim2,7 %2,7 %2 142 00040 %
Liv1,8 %1,9 %2 012 00038 %
Hero1,2 %1,7 %1 423 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,9 %3 652 00069 %
TV52,8 %2,6 %2 368 00045 %
Kutonen2,7 %2,4 %1 810 00034 %
Frii1,9 %1,7 %1 437 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC2,4 %2,3 %1 367 00026 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,4 %3 014 00057 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 567 00030 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %1 448 00027 %
Disney Finland5,0 %4,1 %2 163 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,9 %1 469 00028 %
Muut4,1 %3,2 %1 382 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 551 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.