Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %28,3 %3 296 00062 %
Yle TV215,4 %7,6 %3 168 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 141 00040 %
Yle yhteensä46,6 %38,9 %3 759 00071 %
MTV316,2 %22,5 %3 316 00062 %
Sub3,0 %3,6 %2 235 00042 %
AVA2,1 %2,1 %1 703 00032 %
C More Total1,2 %1,2 %560 00011 %
MTV yhteensä22,6 %29,5 %3 632 00068 %
Nelonen6,2 %8,8 %2 941 00055 %
Jim2,2 %2,3 %1 833 00035 %
Liv1,6 %1,8 %1 786 00034 %
Hero1,0 %1,4 %1 239 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %14,3 %3 308 00062 %
TV54,3 %2,9 %2 262 00043 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 584 00030 %
Frii1,6 %1,5 %1 244 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0001 %
TLC2,2 %2,2 %1 214 00023 %
Warner Bros. Discovery10,6 %8,9 %2 823 00053 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 404 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 307 00025 %
Disney Finland4,5 %3,8 %1 951 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,7 %1 322 00025 %
Muut4,0 %3,7 %1 317 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 220 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.