Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-43/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 444 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %26,1 %3 349 00063 %
Yle TV212,8 %9,1 %3 180 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %2 100 00040 %
Yle yhteensä44,0 %37,9 %3 867 00073 %
MTV318,0 %23,8 %3 480 00066 %
Sub3,4 %3,8 %2 287 00043 %
AVA2,2 %2,0 %1 689 00032 %
C More Total1,3 %1,4 %582 00011 %
MTV yhteensä25,0 %31,1 %3 820 00072 %
Nelonen7,0 %9,2 %2 985 00056 %
Jim2,5 %2,2 %1 839 00035 %
Liv1,7 %1,8 %1 761 00033 %
Hero1,0 %1,3 %1 221 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,5 %3 406 00064 %
TV53,5 %2,9 %2 144 00040 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 547 00029 %
Frii1,7 %1,6 %1 214 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC2,0 %2,0 %1 174 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %2 771 00052 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 396 00026 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 289 00024 %
Disney Finland4,6 %3,5 %1 954 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,8 %1 335 00025 %
Muut3,8 %3,3 %1 298 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 444 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.