Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 1-43/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,4 %33,3 %1 187 00095 %
Yle TV212,7 %8,8 %1 058 00085 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %907 00073 %
Yle yhteensä52,8 %45,3 %1 197 00096 %
MTV318,9 %25,5 %1 138 00091 %
Sub1,9 %2,2 %718 00058 %
AVA1,9 %1,6 %643 00051 %
C More Total1,0 %1,0 %167 00013 %
MTV yhteensä23,6 %30,2 %1 157 00093 %
Nelonen5,1 %7,1 %943 00076 %
Jim2,1 %1,7 %671 00054 %
Liv1,2 %1,3 %640 00051 %
Hero0,8 %1,0 %467 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,2 %1 026 00082 %
TV52,3 %1,8 %712 00057 %
Kutonen1,2 %1,0 %505 00040 %
Frii1,7 %1,7 %504 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,7 %443 00035 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,4 %863 00069 %
STAR Channel0,8 %0,9 %413 00033 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %484 00039 %
Disney Finland3,0 %2,3 %627 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,0 %694 00056 %
Muut2,2 %2,1 %343 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 207 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.