Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-43/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,2 %1 142 00083 %
Yle TV211,4 %8,9 %1 011 00073 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %755 00055 %
Yle yhteensä39,4 %35,8 %1 210 00088 %
MTV316,7 %21,7 %1 121 00081 %
Sub4,1 %4,7 %776 00056 %
AVA2,6 %2,5 %622 00045 %
C More Total1,4 %1,3 %196 00014 %
MTV yhteensä24,7 %30,2 %1 182 00085 %
Nelonen7,6 %9,9 %968 00070 %
Jim2,7 %2,6 %652 00047 %
Liv2,0 %2,0 %626 00045 %
Hero1,3 %1,7 %477 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,3 %1 086 00079 %
TV54,2 %3,3 %762 00055 %
Kutonen2,7 %2,3 %593 00043 %
Frii1,9 %1,6 %465 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %26 0002 %
TLC1,9 %1,9 %400 00029 %
Warner Bros. Discovery11,3 %9,6 %939 00068 %
STAR Channel2,3 %1,8 %477 00035 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %491 00036 %
Disney Finland5,1 %3,8 %680 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %443 00032 %
Muut5,5 %4,0 %410 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 282 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.