Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-47/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,1 %1 143 00083 %
Yle TV211,4 %9,0 %1 011 00073 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %758 00055 %
Yle yhteensä39,4 %35,9 %1 210 00088 %
MTV316,8 %21,7 %1 124 00081 %
Sub4,1 %4,7 %781 00057 %
AVA2,6 %2,5 %620 00045 %
C More Total1,3 %1,3 %194 00014 %
MTV yhteensä24,8 %30,2 %1 184 00086 %
Nelonen7,7 %10,0 %968 00070 %
Jim2,7 %2,5 %655 00047 %
Liv2,0 %2,0 %629 00046 %
Hero1,3 %1,7 %477 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,2 %1 088 00079 %
TV54,1 %3,4 %765 00055 %
Kutonen2,8 %2,4 %594 00043 %
Frii1,9 %1,6 %467 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %27 0002 %
TLC1,9 %1,9 %401 00029 %
Warner Bros. Discovery11,3 %9,6 %941 00068 %
STAR Channel2,3 %1,8 %479 00035 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %494 00036 %
Disney Finland5,1 %3,7 %684 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %443 00032 %
Muut5,4 %4,0 %409 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 283 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.