Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-47/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 019 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %26,4 %1 571 00064 %
Yle TV214,3 %11,1 %1 485 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 008 00041 %
Yle yhteensä45,0 %40,2 %1 761 00072 %
MTV315,4 %20,6 %1 582 00065 %
Sub3,9 %4,6 %1 137 00047 %
AVA1,7 %1,5 %769 00032 %
C More Total1,9 %2,2 %338 00014 %
MTV yhteensä22,8 %28,9 %1 743 00071 %
Nelonen6,0 %7,9 %1 370 00056 %
Jim2,9 %2,7 %952 00039 %
Liv1,2 %1,4 %806 00033 %
Hero1,0 %1,4 %630 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,4 %1 567 00064 %
TV53,6 %3,1 %1 059 00043 %
Kutonen3,0 %2,6 %877 00036 %
Frii1,4 %1,3 %604 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,0 %0,9 %530 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,2 %1 335 00055 %
STAR Channel2,4 %2,1 %730 00030 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %731 00030 %
Disney Finland5,7 %4,3 %1 019 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %682 00028 %
Muut5,0 %4,2 %685 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 019 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.