Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 1-47/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %26,2 %3 251 00066 %
Yle TV212,6 %9,2 %2 994 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 052 00041 %
Yle yhteensä44,0 %38,2 %3 657 00074 %
MTV318,2 %23,8 %3 327 00067 %
Sub3,4 %3,8 %2 202 00044 %
AVA2,2 %2,0 %1 657 00033 %
C More Total1,3 %1,4 %554 00011 %
MTV yhteensä25,0 %31,0 %3 627 00073 %
Nelonen6,8 %9,2 %2 832 00057 %
Jim2,5 %2,2 %1 806 00036 %
Liv1,7 %1,8 %1 727 00035 %
Hero1,0 %1,3 %1 206 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,4 %3 243 00065 %
TV53,4 %2,8 %2 081 00042 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 513 00031 %
Frii1,8 %1,6 %1 204 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC2,0 %1,9 %1 159 00023 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,4 %2 681 00054 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 352 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 270 00026 %
Disney Finland4,5 %3,5 %1 902 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,8 %1 323 00027 %
Muut3,8 %3,2 %1 230 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 174 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.