Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 1-34/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,4 %33,5 %1 186 00095 %
Yle TV213,9 %9,5 %1 063 00085 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %906 00073 %
Yle yhteensä54,0 %46,3 %1 196 00096 %
MTV318,3 %24,9 %1 133 00091 %
Sub1,7 %2,0 %712 00057 %
AVA1,9 %1,5 %639 00051 %
C More Total0,9 %0,9 %162 00013 %
MTV yhteensä22,8 %29,4 %1 153 00092 %
Nelonen4,7 %6,6 %939 00075 %
Jim2,1 %1,7 %674 00054 %
Liv1,2 %1,4 %643 00051 %
Hero0,8 %1,1 %469 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %10,8 %1 023 00082 %
TV52,4 %1,9 %722 00058 %
Kutonen1,3 %1,0 %511 00041 %
Frii1,6 %1,6 %505 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,8 %449 00036 %
Discovery Networks Finland7,3 %6,5 %870 00070 %
STAR Channel0,9 %1,0 %412 00033 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %483 00039 %
Disney Finland2,9 %2,4 %627 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,0 %691 00055 %
Muut2,2 %2,1 %339 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 205 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.