Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 1-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %26,8 %3 288 00066 %
Yle TV214,7 %8,7 %3 075 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 119 00043 %
Yle yhteensä44,7 %38,8 %3 692 00074 %
MTV318,7 %24,2 %3 362 00067 %
Sub3,8 %4,4 %2 296 00046 %
AVA2,5 %2,7 %1 696 00034 %
C More Total1,3 %1,3 %621 00012 %
MTV yhteensä26,3 %32,5 %3 664 00074 %
Nelonen6,2 %8,2 %2 866 00058 %
Jim2,0 %1,5 %1 744 00035 %
Liv1,6 %1,8 %1 766 00035 %
Hero0,9 %1,3 %1 243 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,9 %3 261 00065 %
TV53,2 %3,2 %2 188 00044 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 602 00032 %
Frii1,8 %1,7 %1 268 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %54 0001 %
TLC2,4 %2,2 %1 206 00024 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,6 %2 757 00055 %
STAR Channel1,8 %1,6 %1 418 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 390 00028 %
Disney Finland4,5 %3,4 %2 009 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,1 %3,6 %1 332 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 220 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.