Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 1-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 039 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %26,8 %1 588 00065 %
Yle TV215,8 %9,7 %1 512 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 029 00042 %
Yle yhteensä45,1 %39,7 %1 780 00073 %
MTV315,8 %21,4 %1 606 00065 %
Sub4,6 %5,2 %1 191 00049 %
AVA2,0 %2,1 %785 00032 %
C More Total1,9 %2,1 %373 00015 %
MTV yhteensä24,2 %30,8 %1 764 00072 %
Nelonen5,8 %7,4 %1 392 00057 %
Jim2,4 %2,0 %925 00038 %
Liv1,3 %1,5 %830 00034 %
Hero1,0 %1,4 %643 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,3 %1 589 00065 %
TV53,4 %3,5 %1 120 00046 %
Kutonen3,2 %3,0 %920 00037 %
Frii1,5 %1,4 %627 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,2 %1,1 %542 00022 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %1 380 00056 %
STAR Channel2,1 %1,8 %751 00031 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %788 00032 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 067 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,2 %4,6 %734 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 039 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.