Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 1-13/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 041 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %26,9 %1 600 00065 %
Yle TV216,6 %10,4 %1 524 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %1 021 00042 %
Yle yhteensä46,2 %40,5 %1 793 00073 %
MTV316,0 %21,4 %1 604 00065 %
Sub4,4 %5,0 %1 173 00048 %
AVA1,9 %2,1 %778 00032 %
C More Total2,0 %2,4 %388 00016 %
MTV yhteensä24,4 %30,9 %1 766 00072 %
Nelonen6,0 %8,0 %1 398 00057 %
Jim2,2 %2,0 %909 00037 %
Liv1,2 %1,4 %806 00033 %
Hero0,9 %1,3 %617 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,6 %1 579 00064 %
TV53,0 %3,1 %1 070 00044 %
Kutonen3,2 %2,9 %907 00037 %
Frii1,4 %1,4 %620 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0001 %
TLC1,2 %1,0 %541 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,7 %1 350 00055 %
STAR Channel2,1 %1,8 %752 00031 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %774 00032 %
Disney Finland5,8 %4,1 %1 054 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,9 %4,5 %739 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 041 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.